Pressmeddelande

2020-06-05

slow communications

– nytt koncept av fair communications

slow communications är ett hållbarhetskoncept för sociala medier. ”Slow content” tar längre tid att skapa och längre tid att konsumera. Och reaktionerna blir betydligt färre – till en början.

 

- Konceptet är en fördjupad variant av vårt huvudkoncept inom hållbar kommunikation. slow communications tillåter frågor vara komplexa i sociala medier. Utläggningarna är längre, perspektiven utvecklade. Och innehållet har läsvärde, även imorgon, berättar Annika Wålinder, kreatör och grundare fair communications.

 

- slow communications kommer stå som en långsam sköldpadda bland alla snabba budskap. Vill företag kommunicera ”slow” är det inte fråga om innehållsproduktion på en daglig basis. En slow kampanj postar kvalitativt innehåll med djupare budskap sällan.

 

- I vårt format VD-DUELLEN lade vi grunden till slow communications. Två intervjuer parallellt om en hållbarhetsutmaning bjuder på mer innehåll än vad vi är vana vid på Linkedin. Men slow content är förstås både redigerat och läsanpassat.

 

- Våra tjänster inom slow communications utgörs idag av kampanj, artikel och VD-kommunikation. Konceptet riktar sig till företag som vill göra kvalitetsinsatser eller bygga hållbara varumärken i sociala medier på lång sikt. Kvalitativt innehåll i ett långsamt tempo blir kraftfullt i det långa loppet, avslutar Annika Wålinder

Läs om våra tjänster inom slow communications här.

VD-duellen är ett format skapat inom ramen för slow communications, läs här.

fair communications är en kommunikationsbyrå inriktad på företagskommunikation för mänskliga rättigheter och en hållbar utveckling.

För ytterligare information, kontakta

Annika Wålinder, grundare

fair communications

0702-42 27 50