Vi var rörande överens vid dagens mobilsamtal, jag och Magnus Hedenmark, VD för re:profit vars syfte är just att göra hållbarhet lönsamt.
Vi har båda erfarenhet av att driva frågor åt ideella organisationer och har dessutom vågat ifrågasätta några av de stora aktörerna inom miljörörelsen och mänskliga rättigheter.
- Hållbarhet är en kommunikationsfråga, sa Magnus.
- Utan entreprenörskap hämmas hållbarhetsarbetet, sa jag.
Hållbar kommunikation innebär ord och handling i förening och den sanne hållbarhetskommunikatören "walks the talk".
Vilket inte innebär att ett företag som saknar hållbarhetsarbete inte kan anlita hållbarhetskommunikatörer. Tvärtom kan vi kommunicera framtidsvisioner åt dessa företag.
Detta var ett av tre givande samtal jag haft med LinkedInkontakter under veckan och där kontaktskapandet har skett i gemensamma uppfattningar och värderingar.
Att själv kunna välja sina samarbetspartners är en frihetskänsla alla borde få uppleva.
Besök re:profit här www.reprofit.se
コメント