- Annika Wålinder
Dyr, träffsäker och sparsmakad reklam gäller 2019 +
Att nå rätt person i rätt kontext även om det är dyrt är bättre än att nå rätt person 25 gånger på billiga och fel platser. (Rishad Tobaccowala, reklamguru, New York)
Stora felsteg har gjorts de senaste tio åren gällande direktannonsering, menar reklammakaren Dave Morgan. Vi behöver mindre reklam men som är relevant och där annonsörer når rätt person på rätt ställe vid rätt tidpunkt så att företag verkligen kan växa och där innehållet är upplysande, meningsfullt och bidrar till att generera vinst.
De oändliga möjligheterna har fått oss att bygga teknologi och system som bombarderar folk om och om igen med samma budskap utan substans. Istället behövs:
1. Effektiv annonsering.
2. Sluta återannonsera – annonser som efter ett klick förföljer folk i veckor har förlorat sin charm.
3. Branschen behöver återupprätta förtroende för annonsering.
4. En ny annonsmodell som ger nämnda resultat.
Respekt gentemot annonsmottagarna, publiken är en bättre investering för oss alla.
Detta är EXAKT hur mitt eget företag arbetar.
KÄLLA: ”We need more expensive advertising”, mediapost.com, Dave Morgan, CEO Simulmedia